Productontwerp is een ongelofelijk ruimte discipline, en de gebruikt methodes en technieken zijn belangrijk bij het ontwerpproces van elk product:

Bij een drietal uiteenlopende categorieën staan we graag even wat uitgebreider stil.

(Gezelschaps)spel

(Gezelschaps)spel

Een (gezelschapsspel) ontwerpen is echt een vakgebied op zich. Bij een goed spel komen heel wat elementen kijken die allemaal een ontwerpcyclus op zich zouden kunnen zijn: de ruimte waarin het spel zich afspeelt (bord, tafel, tablet ...), de tastbare objecten, acties, de regels, het einddoel, vaardigheden die een speler moet hebben of aanleert, een geluksfactor, de wereld waarin het spel zich afspeelt, het verhaal, puzzels, interacties tussen spelers onderling + tussen spelers en het spel, de look & feel ...

Voor een goed spel moeten deze verschillende elementen dan ook nog eens naadloos geïntegreerd worden, waardoor testen & feedback echt cruciaal zijn.

Meer info

Interfaces & Interacties

Interfaces & Interacties

Producten worden almaar geavanceerder en complexer: waar je vroeger 10 apparaten voor nodig had, moet nu met één multifunctioneel toestel kunnen. Ook van oorsprong zeer eenvoudige producten, bevatten nu al vaak heel wat knoppen, een (touch)scherm ...

De manier waarop een gebruiker 'communiceert' met zo een product moet dan ook zeer weldoordacht zijn, waardoor het uitwerken van gebruiksvriendelijke intuïtieve interacties en user interfaces een steeds belangrijker 'wetenschap' wordt.

Ook het bouwen van interface-prototypes wordt steeds belangrijker in het ontwerpproces, want om goede interacties uit te werken moeten deze eenvoudig en vaak getest kunnen worden.

Meer info

Standenbouw & Meubelen

Standenbouw & Meubelen

COMING SOON